Back to Tečaj

Matematika A razina

0% Complete
0/0 Steps
  1. O ispitu matematike više razine na maturi

    Lekcija 1: O državnoj maturi
    3 teme
  2. Lekcija 2: Priprema za ispit matematike više razine
    5 teme
  3. Osnove aritmetike
    Lekcija 3: Terminologija
  4. Lekcija 4: Skupovi brojeva
    4 teme
    |
    5 Kvizovi
  5. Lekcija 5: Racionalni brojevi i brojevni pravac
    2 teme
    |
    5 Kvizovi
  6. Lekcija 6: Omjeri, postotci, apsolutna vrijednost i aritmetička sredina
    3 teme
    |
    5 Kvizovi
  7. Lekcija 7: Potencije i znanstveni zapis broja
    3 teme
    |
    5 Kvizovi
  8. Lekcija 8: Kompleksni brojevi i Gaussova ravnina
  9. Lekcija 9: Osnove statistike
  10. Osnove algebre
    Lekcija 10: Algebarski izrazi
    3 teme
    |
    5 Kvizovi
  11. Lekcija 11: Algebarski razlomci i intervali
    3 teme
    |
    5 Kvizovi
  12. Lekcija 12: Linearne jednadžbe
    3 teme
    |
    5 Kvizovi
  13. Lekcija 13: Sustavi linearnih jednadžbi
    2 teme
    |
    5 Kvizovi
  14. Lekcija 14: Linearne nejednadžbe
    2 teme
    |
    5 Kvizovi
  15. Lekcija 15: Nizovi
    5 teme
  16. Funkcije
    Lekcija 16: Osnove funkcija
    3 teme
  17. Lekcija 17: Kvadratna funkcija
    4 teme
    |
    5 Kvizovi
  18. Lekcija 18: Eksponencijalne i logaritamske funkcije
    2 teme
  19. Lekcija 19: Trigonometrijske funkcije
    5 teme
  20. Lekcija 20: Svojstva funkcija
    3 teme
  21. Lekcija 21: Derivacije
  22. Analitička geometrija
    Lekcija 22: Koordinatna ravnina i udaljenost točaka
  23. Lekcija 23: Kružnice u koordinatnom sustavu
  24. Lekcija 24: Vektori i skalari
  25. Geometrija ravnine - Planimetrija
    Lekcija 25: Kut
  26. Lekcija 26: Trokuti
  27. Lekcija 27: Pravokutni trokut
  28. Lekcija 28: Trigonometrija u pravokutnom trokutu
  29. Lekcija 29: Kvadrat i pravokutnik
  30. Lekcija 30: Romb, paralelogram i trapez
  31. Lekcija 31: Mnogokuti
  32. Lekcija 32: Trigonometrija trokuta
  33. Lekcija 33: Kružnica
  34. Geometrija prostora
    Lekcija 34: Prizme
  35. Lekcija 35: Kocka i kvadar
  36. Lekcija 36: Piramide
  37. Lekcija 37: Valjak
  38. Lekcija 38: Stožac
  39. Lekcija 39: Kugla
Lekcija 1, Tema 3

Često postavljana pitanja o ispitu matematike više razine na državnoj maturi

Lekcija Progress
0% Complete

U ovoj temi donosimo najčešće postavljana pitanja vezana uz ispit više razine iz Matematike na državnoj maturi, tako da imate sve ključne informacije na jednome mjestu i budete sigurni u proceduru, sadržaje i načine pripreme.


1. Kako se pripremiti za ispit iz Matematike na višoj razini?

Preporučuje se:

  • Redovito ponavljanje temeljnih definicija i formula iz svih važnih područja (Brojevi, Algebra i funkcije, Oblik i prostor, Mjerenje, Podatci/statistika/vjerojatnost).
  • Rješavanje što više zadataka različitih tipova (višestruki izbor, kratki odgovor, produženi odgovor), osobito onih sa stvarnih ili probnih državnih matura.
  • Korištenje kalkulatora (džepnog računala) u granicama dopuštenog, uz naglasak na razumijevanje rješenja, ne samo na mehaničko računanje.
  • Vježbanje upravljanja vremenom: pokušajte simulirati uvjete ispita (180 minuta) i raspodijeliti zadatke prema težini i tipu.
  • Analiziranje tipičnih pogrešaka i “zamki” u zadacima; čitanje objašnjenja rješenja te traženje poveznica među različitim područjima matematike.

2. Mogu li koristiti ikakva pomagala tijekom ispita (npr. formula kartice, geometrijski pribor)?

  • Kalkulator (džepno računalo): Dopušten je jednostavni znanstveni ili grafički kalkulator, ovisno o službenim pravilima (provjerite smjernice NCVVO-a).
  • Geometrijski pribor (ravnalo, trokut, šestar): Obično je dopušten u dijelu zadataka gdje je potrebno crtanje i mjerenje, ali provjerite važeće propise.
  • Tablice ili “formula kartice”: Najčešće nisu dopuštene. Morate se osloniti na znanje i pamćenje ključnih formula.
  • Mobilni telefoni i druga elektronička pomagala nisu dopušteni.

3. Što ako ne položim ispit iz Matematike?

  • Možete se prijaviti za sljedeći ispitni rok (obično jesenski) ili pak sljedeće godine.
  • Dobra je vijest da ćete imati priliku dopuniti znanje i usmjeriti se na slabija područja.
  • Naša platforma obično nudi detaljnu analizu, dodatne zadatke i probne ispite kako biste se fokusirali na dijelove gradiva gdje je potrebno više vježbe.

4. Hoće li mi se oduzimati bodovi za sitne računske ili znanstvene pogreške u rješavanju zadatka?

  • Kod kratkih zadataka s jednim konačnim rješenjem (npr. limes, vrijednost izraza) svaka netočna vrijednost znači 0 bodova.
  • Kod produženih odgovora moguće je djelomično bodovanje ako je vidljiva ispravna metoda ili dio rješenja, čak i ako je konačni rezultat netočan zbog računske pogreške.
  • U nekim slučajevima postoji i simbolička točnost: npr. točan postupak, ali krivo prepisana znamenka dovodi do djelomičnog gubitka bodova.

5. Koje vrste zadataka su najčešće u produženim odgovorima?

  • Složeniji problemski zadaci koji uključuju više područja (npr. kombinacija algebre i geometrije, trigonometrija + analitička geometrija, primjena derivacija).
  • Često je potrebna interpretacija zadatka iz svakodnevnoga konteksta (tekstni zadatci), crtanje grafikona funkcije, ili dokaz određenih relacija.
  • Bodovi (2, 3 ili 4) raspoređuju se prema broju koraka i dubini rješenja.

6. Gdje mogu pronaći primjere prethodnih ispita?

  • Na Teoremu postoje materijali s prijašnjih državnih matura, kao i snimljena video-rješenja.
  • NCVVO na svojim stranicama objavljuje zadataka iz ranijih rokova, kao i priručnike s primjerima.
  • Preporučujemo redovito rješavanje probnih ispita u cjelini (u trajanju od 180 minuta) kako biste se navikli na format i raspored zadataka.

7. Koje su najčešće pogreške učenika na višoj razini iz Matematike?

  • Nedovoljno vježbanje različitih tipova zadataka i oslanjanje samo na teorijsko znanje bez prakse.
  • Pogreške u razumijevanju teksta zadatka ili žurba zbog koje se preskoče važni detalji.
  • Neusredotočenost na metode rješavanja, već samo na konačan rezultat (posebice važno u produženim odgovorima za djelomičan bodovni uspjeh).
  • Loša raspodjela vremena pa se gubi previše vremena na pojedine zadatke, dok ostali ostaju neriješeni.

8. Kako se prijaviti za ispit iz Matematike?

  • Prijave se vrše putem sustava “Postani student” i u dogovoru s vašom srednjom školom.
  • Rokove, načine i sve detalje svake godine određuje Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO).

9. Kome se obratiti za dodatne informacije ili pomoć?

  • Naša platforma (Teorem): možete ostaviti pitanje u komentarima bilo kojeg dijela gradiva i instruktori odgovaraju u roku 24 sata.
  • 1-na-1 instrukcije: ako vam treba individualni pristup, možete dogovoriti instrukcije online i detaljan pregled vaših rješenja.
  • Web stranica NCVVO-a: za službene informacije o rokovima, pravilima i objavama ispita.

10. Jesu li na ispitu zastupljena pitanja iz sva četiri razreda srednje škole?

  • Da. Gradivo pokriva širok opseg tema iz matematike obrađenih tijekom cijeloga srednjoškolskog obrazovanja, a ispitni katalog to točno definira.
  • Najviše bodova (i najsloženije gradivo) vezano je uz Algebru i funkcije, no i ostala područja mogu uključivati zahtjevne zadatke.

11. Mogu li Teorem materijali pomoći pri rješavanju složenih zadataka (npr. integracija gradiva iz derivacija i geometrije)?

  • Svakako! U našem tečaju postoje lekcije s integriranim primjerima i “korak-po-korak” objašnjenjima, kao i probni ispiti s rješenjima.
  • Preporučujemo slanje vlastitih rješenja na provjeru kako biste dobili povratnu informaciju i naučili gdje najčešće griješite.

12. Kako se boduju zadaci ako imam samo djelomično rješenje?

  • Kratki odgovori uglavnom su “sve ili ništa” (točan ili netočan).
  • Produženi odgovori često imaju bodovnu ljestvicu (npr. 0, 1 ili 2 boda). Ako je vidljiva dobra ideja, ali ne i konačni rezultat, možete dobiti dio bodova. U svakom slučaju, dobro je detaljno prikazati postupak jer se tako mogu ostvariti djelomični bodovi čak i s pogrešnim konačnim rezultatom.

13. Mogu li tijekom ispita koristiti olovku umjesto kemijske?

  • Prema službenim pravilima, kemijska olovka (plava) obično je obvezna za upisivanje konačnih rješenja u list za odgovore.
  • Grafitna olovka smije se najčešće koristiti za pomoćne skice i bilješke, ali obavezno provjerite važeće upute NCVVO-a ili ispitnog koordinatora.

14. Što ako ne stignem riješiti sve zadatke?

  • Organizacija vremena je presudna:
    • Zadaci višestrukog izbora mogu se riješiti relativno brzo;
    • Kratke odgovore treba rješavati temeljito, no ne predugo;
    • Produžene odgovore rasporedite kako biste stigli barem započeti svaki i pokazati dio postupka (za djelomične bodove).
  • Ako zapnete na nekom teškom zadatku, prijeđite na sljedeći pa se vratite kasnije.

15. Što ako mi zafali formula koju ne znam napamet?

  • Prvo provjerite postoji li službena formula ili popis formula u ispitnim materijalima – u novijim inačicama ispita katkada se prilažu odabrane formule (npr. za trigonometriju, dijelove geometrije i sl.).
  • Ako nema popisa formula ili tražene formule na njemu, a ne znate ju napamet, pokušajte je izvesti iz osnovnih načela (npr. iz Pitagorina poučka, binomnih formula ili osnovnih definicija trigonometrijskih funkcija).
  • Naučite najvažnije formule (diskriminanta, trigonometrijski identiteti, derivacije, volumen i površine tijela, osnovne vjerojatnosne formule) koje se najčešće pojavljuju.

Sretno na ispitu!

Državna matura iz Matematike – viša razina izazov je koji zahtijeva kvalitetnu pripremu i staložen pristup. Redovitim vježbanjem, raznolikim primjerima i dobrim upravljanjem vremenom povećavate svoje šanse za uspjeh. Vjerujte svom znanju, sustavno prolazite kroz gradivo i ne zaboravite postaviti pitanja kad god zapnete – tu smo da pomognemo! Sretno!

Responses