Matematika A razina
-
O ispitu matematike više razine na maturi
Lekcija 1: O državnoj maturi3 teme -
Lekcija 2: Priprema za ispit matematike više razine5 teme
-
Osnove aritmetikeLekcija 3: Terminologija
-
Lekcija 4: Skupovi brojeva4 teme|5 Kvizovi
-
Skupovi brojeva
-
Računske operacije među skupovima
-
Prosti i složeni brojevi, najveći zajednički djelitelj (NZD) i najmanji zajednički višekratnik (NZV)
-
Dijeljenje s ostatkom
-
Matematika - Skupovi brojeva i osnovne računske operacije - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Skupovi brojeva i osnovne računske operacije - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Skupovi brojeva i osnovne računske operacije - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Skupovi brojeva i osnovne računske operacije - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Skupovi brojeva i osnovne računske operacije - Domaća zadaća 5
-
Skupovi brojeva
-
Lekcija 5: Racionalni brojevi i brojevni pravac2 teme|5 Kvizovi
-
Oblici zapisa racionalnih brojeva
-
Uspoređivanje brojeva na brojevnom pravcu, uspoređivanje decimalnih brojeva i zaokruživanje
-
Matematika - Racionalni brojevi i njihov prikaz - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Racionalni brojevi i njihov prikaz - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Racionalni brojevi i njihov prikaz - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Racionalni brojevi i njihov prikaz - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Racionalni brojevi i njihov prikaz - Domaća zadaća 5
-
Oblici zapisa racionalnih brojeva
-
Lekcija 6: Omjeri, postotci, apsolutna vrijednost i aritmetička sredina3 teme|5 Kvizovi
-
Omjeri, produljeni omjeri, postotci i promili
-
Apsolutna vrijednost, aritmetička sredina i primjena u jednostavnim zadacima
-
Proporcionalnost
-
Matematika - Omjeri, postoci i proporcionalnost - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Omjeri, postoci i proporcionalnost - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Omjeri, postoci i proporcionalnost - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Omjeri, postoci i proporcionalnost - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Omjeri, postoci i proporcionalnost - Domaća zadaća 5
-
Omjeri, produljeni omjeri, postotci i promili
-
Lekcija 7: Potencije i znanstveni zapis broja3 teme|5 Kvizovi
-
Definicija potencije, osnovna pravila računanja s potencijama
-
Primjena potencija u znanstvenom zapisu broja (veliki i mali brojevi)
-
Vježbe s primjenom u svakodnevnim situacijama
-
Matematika - Potencije i znanstveni zapis broja - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Potencije i znanstveni zapis broja - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Potencije i znanstveni zapis broja - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Potencije i znanstveni zapis broja - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Potencije i znanstveni zapis broja - Domaća zadaća 5
-
Definicija potencije, osnovna pravila računanja s potencijama
-
Lekcija 8: Kompleksni brojevi i Gaussova ravnina
-
Lekcija 9: Osnove statistike
-
Osnove algebreLekcija 10: Algebarski izrazi3 teme|5 Kvizovi
-
Lekcija 11: Algebarski razlomci i intervali3 teme|5 Kvizovi
-
Skraćivanje algebarskih razlomaka
-
Množenje, dijeljenje, zbrajanje i oduzimanje algebarskih razlomaka
-
Uspoređivanje brojeva na brojevnom pravcu, intervali, unija i presjek intervala
-
Matematika - Algebarski razlomci i intervali - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Algebarski razlomci i intervali - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Algebarski razlomci i intervali - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Algebarski razlomci i intervali - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Algebarski razlomci i intervali - Domaća zadaća 5
-
Skraćivanje algebarskih razlomaka
-
Lekcija 12: Linearne jednadžbe3 teme|5 Kvizovi
-
Lekcija 13: Sustavi linearnih jednadžbi2 teme|5 Kvizovi
-
Lekcija 14: Linearne nejednadžbe2 teme|5 Kvizovi
-
Rješavanje linearnih nejednadžbi i prikaz rješenja na pravcu
-
Sustavi linearnih nejednadžbi i nejednadžbe s apsolutnom vrijednošću
-
Matematika - Linearne nejednadžbe i sustavi nejednadžbi - Domaća zadaća 1
-
Matematika - Linearne nejednadžbe i sustavi nejednadžbi - Domaća zadaća 2
-
Matematika - Linearne nejednadžbe i sustavi nejednadžbi - Domaća zadaća 3
-
Matematika - Linearne nejednadžbe i sustavi nejednadžbi - Domaća zadaća 4
-
Matematika - Linearne nejednadžbe i sustavi nejednadžbi - Domaća zadaća 5
-
Rješavanje linearnih nejednadžbi i prikaz rješenja na pravcu
-
Lekcija 15: Nizovi5 teme
-
FunkcijeLekcija 16: Osnove funkcija3 teme
-
Lekcija 17: Kvadratna funkcija4 teme|5 Kvizovi
-
Lekcija 18: Eksponencijalne i logaritamske funkcije2 teme
-
Lekcija 19: Trigonometrijske funkcije5 teme
-
Lekcija 20: Svojstva funkcija3 teme
-
Lekcija 21: Derivacije
-
Analitička geometrijaLekcija 22: Koordinatna ravnina i udaljenost točaka
-
Lekcija 23: Kružnice u koordinatnom sustavu
-
Lekcija 24: Vektori i skalari
-
Geometrija ravnine - PlanimetrijaLekcija 25: Kut
-
Lekcija 26: Trokuti
-
Lekcija 27: Pravokutni trokut
-
Lekcija 28: Trigonometrija u pravokutnom trokutu
-
Lekcija 29: Kvadrat i pravokutnik
-
Lekcija 30: Romb, paralelogram i trapez
-
Lekcija 31: Mnogokuti
-
Lekcija 32: Trigonometrija trokuta
-
Lekcija 33: Kružnica
-
Geometrija prostoraLekcija 34: Prizme
-
Lekcija 35: Kocka i kvadar
-
Lekcija 36: Piramide
-
Lekcija 37: Valjak
-
Lekcija 38: Stožac
-
Lekcija 39: Kugla
Upravljanje vremenom na ispitu mature matematike više razine
Uspjeh na ispitu državne mature iz Matematike više razine ne ovisi samo o točnim rješenjima zadataka, nego i o učinkovitom upravljanju vremenom. U nastavku donosimo pregled strukture ispita i ključne savjete za bolju organizaciju tijekom samog polaganja.
Razumijevanje strukture ispita
Ispit iz Matematike više razine sadrži ukupno 45 zadataka podijeljenih u tri ispitne cjeline:
- Zadatci višestrukoga izbora (1.–20. zadatak)
- Zadatci kratkoga odgovora (21.–39. zadatak)
- Zadatci produženoga odgovora (40.–45. zadatak)
Ukupno je moguće ostvariti 60 bodova, a za cijeli ispit na raspolaganju imate 180 minuta. U prosjeku, to je oko 4 minute po zadatku, no treba imati na umu da produženi odgovori obično traže detaljniji postupak i zahtijevaju više vremena.
Važni savjeti i strategije za upravljanje vremenom
- Brže riješite kraće i jednostavnije zadatke
- Zadatci višestrukoga izbora (uglavnom) i neki kratki odgovor zadatci mogu se često riješiti relativno brzo. Rješavanjem lakših zadataka ranije “štedi” se vrijeme za zahtjevnije produžene zadatke (40.–45.).
- Koristite strategiju eliminacije kod višestrukoga izbora
- Ako niste sigurni u odgovor, pokušajte eliminirati očito netočne opcije kako biste povećali vjerojatnost ispravnog odabira.
- Nemojte ostavljati prazna polja – nema negativnih bodova za netočne odgovore.
- Ne zadržavajte se predugo na jednom teškom zadatku
- Ako “zapnete” i ne napredujete, krenite dalje. Zabilježite zadatak pa mu se vratite kasnije ako ostane vremena. Ovako izbjegavate gubitak dragocjenih minuta koje biste mogli uložiti u ostale zadatke.
- Prvi instinkt često je dobar
- Ne preispitujte se predugo – ako imate dobar predosjećaj i argumentiranu ideju, napišite rješenje. Pretjerano mijenjanje odgovora ponekad vodi u zbunjenost i pogreške.
- Pažljivo planirajte vrijeme za produžene zadatke
- Zadatci 40.–45. često nose više bodova (moguće 2, 3 ili 4 boda) i traže dublju analizu ili detaljniji prikaz postupka.
- Rezervirajte dovoljno vremena na kraju ispita da ih možete smireno riješiti i provjeriti.
- Ostavljajte kratke bilješke
- Uz zadatke koje namjeravate ponovno pogledati, zapišite ključne misli ili korake koje ste već pokušali. Tako ćete se kasnije brže snaći i možda riješiti zadatak novom metodom ili s “odmornijim” pogledom.
- Provjerite svoj rad, ako vrijeme dopušta
- Ako vam ostane vremena, prođite kroz sve odgovore još jednom, osobito kratki i produženi odgovor gdje se boduje i ispravan postupak.
- Budite pažljivi s jednostavnim računskim pogreškama – u žurbi se lako “okliznuti”.
- Ne ostavljajte prazno rješenje
- U zadatcima produženoga odgovora uvijek je bolje prikazati barem dio postupka i pokušaj rješenja. Možete dobiti djelomične bodove ako je dio rješenja ili metoda ispravan, čak i ako konačni rezultat nije u potpunosti točan.
Sretno s pripremom!
Dobra organizacija vremena ključno je oružje u osvajanju željenog broja bodova na višoj razini državne mature iz matematike.
- Rješavajte probne ispite u uvjetima koji što vjernije oponašaju stvarnu maturu (180 minuta, bez stanke).
- Bilježite način raspodjele vremena i uočite koliko vam otprilike treba za različite tipove zadataka.
- Ne zaboravite na kratke pauze za koncentraciju – kratka stanka za dubok udah pomaže u boljem fokusu i smirivanju nervoze.
Uz redovitu vježbu, dobru strategiju i učinkovitu vremensku organizaciju, vaše šanse za izvrstan rezultat znatno se povećavaju. Sretno!
Responses